tekst

Co to jest content?

Wraz z rozwojem nowych technologii coraz większe znaczenie dla różnych rodzajów działalności ma umiejętność odpowiedniego zaprezentowania się w sieci. Konkurencja nie próżnuje, a rywalizacja w przestrzeni Internetu jest naprawdę duża, dlatego trzeba zadbać o jak najlepszą pozycję w wyszukiwarkach i dać się polubić algorytmom Google, które decydują o notowaniach witryny na liście wyników. Im wyższa pozycja w rankingu, tym oczywiście większe szanse, że odbiorca odwiedzi daną stronę. A to z kolei pierwszy, ale za to jakże istotny krok, by pozyskać klienta.

Zastanawiając się zatem, co to jest content, należałoby najpierw sięgnąć do słownika. W dosłownym tłumaczeniu stanowi bowiem zawartość. I właśnie od treści umieszczonych na stronie internetowej w znacznym stopniu zależy jej lokalizacja na kartach wyszukiwarki.

Czym jest content i w jakiej formie występuje?

Dla wielu osób zapewne pierwszym skojarzeniem odnoszącym się do contentu będzie tekst. I słusznie. Głównie treści pisane mieszczą się w tym pojęciu. Wśród nich rozróżnić można wszelkiego rodzaju artykuły, informacje zawarte na stronie głównej i podstronach, opisy produktów czy kategorii, ale nie tylko one decydują o atrakcyjności witryny.

Litery składające się w sensowny, dopasowany do grupy docelowej przekaz są fundamentem zawartości witryny, jednak dobry content to również treści wizualne, a także audio. Bez wątpienia są ciekawym urozmaiceniem, dodają kolorytu, przykuwają uwagę i pozwalają w nieco inny sposób wyeksponować to, co istotne. Atrakcyjne dla oka infografiki, wykresy, zdjęcia, prezentacje multimedialne, a nawet obraz ruchomy w postaci gifów, filmów czy webinariów zaliczają się do tego typu treści.

Ze wsparciem specjalistów – jakość i szybkość realizacji

Znając istotę zagadnienia dotyczącego contentu, co to jest i jak rozległe stanowi zagadnienie, można zastanowić się, jak podołać jego tworzeniu? W tej sytuacji warto nawiązać współpracę z agencją copywriterską. Na rynku silnie konkurencyjnym systematyczność oraz bycie krok przed innymi stanowią podstawy działalności marketingowej. Realia są płynne, stale podlegają przekształceniom, dlatego nie można zostać w miejscu. Aktualizacje strony i materiałów na niej zawartych, regularne publikowanie artykułów, cykliczne dostarczanie nowych informacji czy rozbudowa treści pozwalają wygenerować większy ruch, co niesie ze sobą szereg innych profitów, prowadząc finalnie do wzrostu sprzedaży.

Proces tworzenia i nadzorowania treści jest zatem ciągły. Powierzenie zadań podmiotowi zewnętrznemu specjalizującemu się w tej dziedzinie pozwoli oszczędzić cenny czas, jednocześnie zyskując świadomość, że praca nad zawartością witryny powierzona została odpowiednim osobom. Agencja copywriterska gwarantuje jakość. Wiele firm zrzesza szerokie grono copywriterów potrafiących odnaleźć się w konkretnym temacie oraz znających terminologię stosowaną w danej branży, co pozwala wierzyć, że wartość merytoryczna tekstów nie będzie budzić zastrzeżeń.

Szybkość realizacji zlecenia także przemawia za taką formą współpracy, a dodatkowo trzeba pamiętać, że profesjonalistom nieobca jest problematyka SEO. Specjaliści wiedzą, jak zadbać, aby treść była zarówno atrakcyjna z punktu widzenia odbiorcy, jak i dawała szanse na skuteczne pozycjonowanie. Słowa kluczowe, stosowanie nagłówków czy linkowania to dla ekspertów chleb powszedni.

Jakie korzyści wynikają  z zastosowania content marketingu?

Zrozumienie, czym jest content, pozwoli podjąć działania zmierzające do jak najbardziej efektywnego wykorzystania tego instrumentu i osiągnięcia wymiernych korzyści. Użytkownicy przeglądają strony w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Informacje czerpią z artykułów, opisów stanowiących dla nich bardziej wiarygodne źródła niż tradycyjne formy reklamy. Budowanie relacji z konsumentem zaczyna się więc od dobrego contentu. Sprzyja on tworzeniu pozytywnego wizerunku, wywołuje zainteresowanie, a także zachęca do odwiedzenia innych obszarów witryny, przekładając się na większą liczbę odwiedzin.

Dostarczanie treści wysokiej jakości oraz dopasowanie przekazu do konkretnego segmentu wzbudzają zaufanie adresata, dając poczucie, że trafił w odpowiednie miejsce. Pojawiają się pozytywne skojarzenia z marką, co służy kreowaniu kręgu stałych odbiorców, będąc ważnym ogniwem długofalowej strategii marketingowej.

Oprócz powyższych zalet stosowania content marketingu i lepszej pozycji strony w wyszukiwarkach nie można pominąć kwestii finansowych. Opisywane narzędzie jest mniej kosztochłonne niż klasyczne sposoby promocji, a zarazem cechuje się dużą skutecznością. Oszczędności wynikające z postawienia na dobór właściwego contentu połączone ze zwielokrotnieniem liczby transakcji sprawiają, że w tym krótkim, początkowo nieco enigmatycznym haśle kryją się wielkie możliwości.