PrestaShop sklep – jak zoptymalizować?

Optymalizacja Twojego sklepu Prestashop jest ważna dla sukcesu biznesu, ale, czy wiesz, co zrobić, aby ja poprawić? Podpowiadamy. Zanim zrobisz krok w stronę optymalizacji swojego Prestashop, musisz odpowiednio zdefiniować niektóre elementy.

Niektóre aspekty, takie jak optymalny hosting, projekt strony internetowej, domena, słowa kluczowe i dobre pozycjonowanie strony internetowej są niezbędne, aby przyciągnąć więcej ruchu do sklepu internetowego i zwiększyć sprzedaż. Kiedy już ustalisz wszystkie te kluczowe aspekty SEO, możesz poprawić inne, bardziej zaawansowane aspekty i zauważysz wyraźną poprawę. W tym artykule podamy wskazówki, jak zoptymalizować działanie sklepu PrestaShop i osiągnąć wszystkie swoje cele.

1. Zadbaj o optymalizację strony głównej swojego sklepu internetowego

Pierwszy kontakt potencjalnych klientów z Twoim sklepem internetowym odbywa się na stronie głównej. To właśnie tam zdecydują, czy pozostaną na stronie, czy przeniosą się na inną. Z tego powodu należy zadbać o optymalizację i atrakcyjność strony głównej, aby potencjalny klient pozostał na niej jak najdłużej. Im więcej czasu spędzą na stronie e-sklepu, tym większe szanse na sprzedaż. Aby zadbać o stronę główną, można zaoferować istotne i jakościowe informacje, oryginalny projekt strony, wstawić teksty opisowe produktów sklepu, zoptymalizować słowa kluczowe i przekazać wartości. Pamiętaj, że głównym celem jest to, aby Twoi potencjalni klienci wyraźnie odróżniali Twój sklep internetowy od innych.

2. Aktualizuj sklep nieustannie

Jeśli nie wiesz, jak zoptymalizować sklep PrestaShop, musisz wiedzieć, konieczne jest, aby twój e-commerce był zawsze aktualizowany. Jeśli treść będzie zawsze taka sama, potencjalni klienci dostrzegą monotonię z Twojej strony i w końcu przejdą do innych sklepów internetowych. Ustaw sobie kalendarz redakcyjny, aby aktualizować swój e-commerce. Poprawiaj te elementy, w których znajdujesz problemy i optymalizuj najlepsze części swojego sklepu internetowego. Ponadto nadaj priorytet tym częściom swojego sklepu, które mają największy ruch w sieci, ponieważ to właśnie tam najwięcej potencjalnych klientów może zostać przekształconych w prawdziwych klientów.

3 Skróć czas ładowania

Użytkownicy chcą mieć wszystko natychmiast, nie chcą tracić czasu na czekanie, aż strona wyświetli całą swoją zawartość. Dlatego konieczne jest, aby czas ładowania był jak najkrótszy. Dzięki dobrej prędkości strony, użytkownik otrzyma informacje błyskawicznie i zostanie dłużej w Twoim e-sklepie. Jednak dzięki szybkiemu ładowaniu, nie tylko zadowolisz swoich klientów, ale również wyszukiwarki takie jak Google czy Bing będą wyżej plasować Twój sklep internetowy i tym samym zoptymalizujesz SEO Twojego Prestashop.W skróceniu czasu ładowania i w wielu innych kwestiach związanych z optymalizacją Prestashop pomoże Ci convertis.pl.

4. Aktualizuj bloga e-commerce

Blog to narzędzie do częstej aktualizacji sklepu internetowego o treści związane z Twoim e-commerce i interesujące Twoich klientów. Blog nie jest całym Twoim sklepem internetowym, ale powinieneś używać go jako uzupełnienie, aby zyskać widoczność. Dzięki dodaniu słów kluczowych i zamieszczeniu odpowiednich treści, wyszukiwarki będą Cię wyżej pozycjonować, a ruch w sieci do Twojego sklepu internetowego PrestaShop wzrośnie. Należy również upewnić się, że adresy URL są krótkie i opisowe z tytułem produktów w domenie. Dlatego przy dobrym prowadzeniu bloga i prostych adresach URL poprawisz SEO swojego PrestaShop.

5. Optymalizacja kategorii i opisów produktów

Prestashop sklep – jak zoptymalizować? Sklep internetowy musi mieć określony porządek. Ustal kolejność kategorii, aby wyszukiwarki uwzględniały je w swoim indeksie wyników wyszukiwania.

Za pomocą słów kluczowych i odpowiednich treści, odpowiednio opisz kategorie i produkty. W ten sposób opisy kategorii i produktów zostaną wzbogacone, a Ty dostarczysz przydatnych informacji swoim potencjalnym klientom. Dodaj również tekst, obrazy i linki wewnętrzne, które przekierowują z jednej kategorii do drugiej, aby zoptymalizować treść i zdobyć ruch wewnętrzny na stronie. Wyróżnij się na tle konkurencji optymalizując treści w sposób przejrzysty, oryginalny i zachęcający użytkowników do pozostania w Twoim sklepie internetowym.

6. Popraw jakość obrazów

Zdjęcia, które zamieszczasz w swoim sklepie internetowym są ważne. Muszą to być zdjęcia bardzo dobrej jakości. Unikaj ogólnych zdjęć i używaj konkretnych obrazów dla każdej kategorii i dla każdego produktu lub usługi, którą oferujesz. Stwórz obrazy lub zoptymalizuj istniejące, aby potencjalni klienci mieli jasność, co oferujesz, a obrazy „nie wyleciały” im z głowy, dopóki nie kupią Twoich produktów. Pamiętaj również, aby zawrzeć tytuł i zwięzły opis każdego obrazu ze słowami kluczowymi, na które chcesz uplasować się w rankingu. W ten sposób wyszukiwarki je uszeregują, a Ty zwiększysz swój ruch na stronie.